...

HDMI-ARC چیست؟ هر آنچه باید درباره HDMI ARC بدانید ؟

HDMI-ARC چیست؟ هر آنچه باید درباره HDMI ARC بدانید ؟

Audio Return Channel  یا ARC قابلیتی است که ابتدا درHDMI ver. 1.4  معرفی شد و با نسخه های بعدی آن کار میکند.با این قابلیت ، اگر هر دو تلویزیون و ساندبار (یا سینمای خانگی) اتصالات HDMI  سازگار داشته باشند و دارای این قابلیت هم باشند، میتوانید صدا را از تلویزیون به ساندبار(یا سینمای خانگی) برگردانید و به صدای تلویزیونتان از طریق سیستم صوتی ساندبار (به جای بلندگوهای تلویزیون) گوش بدهید، بدون اینکه مجبور شوید کابل دومی بین تلویزیون و ساندبار بکشید.

HDMI-ARC چیست؟

ARC چگونه کار میکند؟
به طور عادی اگر بخواهید صدا را از سیگنالهایی که تلویزیون به ساندبار میفرستد جدا کنید ، باید یک کابل دومی ( مثل کابل استریو ، کابل اپتیکال یا کابل کواکسیال) از تلویزیون به ساندبار وصل کنید.
با ARC میتوانید از قابلیت کابل HDMI که قبلا بین تلویزیون و ساندبار وصل کرده اید استفاده کنید و صدا را در هر دو جهت ارسال کنید.
به علاوه از طریق قابلیت ARC منابع دیگر صوتی متصل به تلویزیون از طریق اینترنت، ورودیهای صوتی دیجیتال یا آنالوگ ممکن است که دردسترس قرار گیرند.


فعال کردن ARC
تاکید میشود که برای بهره بردن از این قابلیت هر دو تلویزیون و ساندبار باید به HDMI ver 1.4 یا بالاتر مجهز باشند.برای اطمینان از اینکه تجهیزات شما چنین قابلیتی دارند یا خیر ، باید ببینید که آیا یکی از ورودیهای HDMI روی تلویزیون و یکی از خروجیهای ساندبار عبارت ARC را دارند یا خیر.برای فعال کردن ARC لازم است وارد منوی تنظیم صدا یا HDMI تلویزیون بشوید و آن را فعال کنید.

اچ دی ام آی آرک چیه

در برخی موارد بسته به کارخانه سازنده تلویزیون، قابلیتARC  تنها فقط برای پخش زنده و اگر تلویزیون از نوع اسمارت باشد فقط برای برای منابع استریم داخلی فعال است.
بسیار مهم است که یادآور شد اگر چه ARC از پلتفرم فیزیکی HDMI  استفاده میکند ، اما فرمتهای صوتی فراگیر پیشرفته مثل Dolby TrueHD/Atmos و DTS-HD Master Audio اصلا با نسخه اوریجینال ARC سازگار نیستند.

 

enlightenedدانلود نسخه پی دی اف  |  HDMI-ARC چیست؟